понеделник, 23 февруари 2009 г.

Добре че дойде Кризата за да спестявам!

След глобалната комерсиализация дойде време да комерсиализираме и кризата.

Идвам на работа – и виждам около 10-на непоискани търговски съобщения (курсове и сертификации):

„Управление на финанси по време на криза”
„Курсове по бюджетиране в кризисна ситуация”
„Работа и организация на работното време в условия на фин.криза”
„Справете се с кризата чрез нашите курсове за допълнително финансиране ”

и… още много такива по-малко и повече гръмки събджекти в непоисканите писма до мен.

Всъщност след като топлата вода спря, фирмите започнаха да търсят топлата вода.

Никой до сега не беше помислил за смисъла и значението на понятия като „Business Continuity Procedure” или „Disaster recovery procedure ”, никой досега не беше разработил план за „Извънредни ситуации”, никой до сега не беше помислил какво ще стане ако бизнеса по една или друга причина спре.

Защо трябва да мислим за това ли?

Ами, защото не е необходимо да има криза за да фалираш. Не е необходимо клиентите ти да спрат да купуват толкова често колкото преди за да срещнеш затруднения. Не е необходимо да дойде кризата за да видиш, че само разходите ти за хартия (тоалетна, салфетки, за копиране, принтиране, подвързване и прочее) са огромни и трябва веднага да се помисли за тяхното съкращаване.

В този смисъл кризата ще ни помогне и ще ни подейства малко отрезвително. В духа на предишния ми пост, където стана дума за реалните ползи от кризата, бих искал да апелирам към фирмите сега когато няма клиенти да се огледат. Да видят собствения си двор и да помислят малко за разходите, които правят и могат да съкратят. Не, не на 100%, а с процент който могат и няма да им навреди. Ето една малка, ама наистина малка идея за това какво можем да направим без да се тюхкаме и вайкаме за бизнеса.

Можем ли да издаваме електронни фактури? Да! В разпечатката на фактурата, в софтуера с който издавате фактури, трябва да присъства следният текст:

"Фирма Х" ООД издава фактури без печат и подпис. Съгласно чл. 7, ал. 1 и чл. 8 от Закона за счетоводството и писмо на МФ ГДД № 91-00-46 от 25.03.2003 г., печатът не е задължителен реквизит на данъчната фактура, а подписите са заменени с идентификационни шифри. "

По този начин спестявате … реални пари. Разпечатвате в pdf формат фактурата и я изпращате по е-майл. Нека да видим какво ще донесе това на фирмата ви. Ако печатате на ден 10 фактури, от които 5 изпращате по пощата (т.е. препоръчано писмо) вие имате следните разходи: 10 листа, 5 пощенски плика, 5 такси за изпращане по пощата с препоръчано писмо, а именно: 0,02лв.; 0,10лв.; 2лв – това прави 21,20лв. като в тази цена НЕ се включва незначителният разход за тонер, електричество и амортизация на принтера + значителният разход за ходене до пощата!

Е не е чак толкова спестеното 21,20ст.! За 10 фактури! Я сега да кажем че това се случва средно всеки месец. За да не са 12 месеца ще сложим 10месеца Х 20 работи дни, т.е. 200 работни дни в които издавате по 10 фактури. Е сметката става 200Х21,20лв = 4240лв (ДА! ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ ДВЕСТА И ЧЕТИРИДЕСЕТ ЛЕВА)!!! Това вече как ви се вижда? А сега сметнете реално колко фактури издавате?

Добре, добре… хайде на половина да съм прав! Тоест само 2120лв. да спестите на година от пращане на фактури. Пак ли ви се виждат малко?

А това е само един пример! Аз лично спестявам на фирмите от 10-на пера! Без това да ги затормозява, а на всички реакцията им е една и съща: „Е как не съм се сетил преди!?!”

Други:
* Доставка по предварително зададени обходни маршрути – планиране на доставките
* Рентабилност на маркетинговите материали
* Планиране на поръчките
* Виртуализация на телефонни разговори
* Оформяне на спедиторски и митнически документи
* Офис материали
* … и още много други

Какво излиза: „Добре че дойде Кризата за да спестявам!”

Няма коментари:

Публикуване на коментар